Dacia Sandriders na szczycie w Abu Zabi po drugim zwycięstwie w WR2C

c0302efebfa863c5e4406feeea755f34-l.jpg.webp

 

Zespół Dacia Sandriders jest dwukrotnym zwycięzcą FIA World Rally-Raid Championship po tym, jak Nasser Al-Attiyah i Édouard Boulanger odnieśli imponujące zwycięstwo w Abu Dhabi Desert Challenge podczas emocjonującego ostatniego etapu.

Z niewielką przewagą 41 sekund na starcie decydujących 167 kilometrów z pomiarem czasu w czwartek, Al-Attiyah i Boulanger musieli być w doskonałej formie, aby utrzymać się na czele. Dzięki zrównoważonemu paliwu w Dacii Sandrider, która bezbłędnie radziła sobie na trudnym piasku i wydmach między Mezeer’ah a metą w Abu Zabi, załoga Al-Attiyah/Boulanger osiągnęła drugi najszybszy czas etapu imprezy, wygrywając z przewagą 2 minut i 28 sekund. Oprócz drugiego zwycięstwa Dacii Sandriders w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (W2RC) po ich debiucie w Rajdzie Maroka w październiku ubiegłego roku, było to piąte pierwsze miejsce Al-Attiyah w Abu Dhabi Desert Challenge i trzecie dla nawigatora Boulangera.

Wynik ten wynosi Katarczyka Al-Attiyah na pierwsze miejsce w tymczasowym rankingu kierowców W2RC, a Francuz Boulanger jest na szczycie punktów nawigatorów po dwóch rundach. Dacia Sandriders awansuje na drugie miejsce w klasyfikacji producentów.

Zwycięstwo etapowe ostatniego dnia było trzecim z pięciodniowych Abu Dhabi Desert Challenge dla załóg Dacia Sandriders, które również świętowału najszybszy czas Sébastiena Loeba i Fabiana Lurquina na etapie 2.

Jednak prowadząc w klasyfikacji generalnej i wydając się być gotowymi na podium, Loeb z Francji i Belg Lurquin zostali zmuszeni do wycofania się z powodu uszkodzeń, których doznali, gdy przewrócili się 41 kilometrów od startu etapu 4. w środę, w 51. urodziny Loeba.

Loeb/Lurquin mieli nadzieję na ponowny start ostatniego dnia Abu Dhabi Desert Challenge, ale kontrola przeprowadzona przez zespół techniczny FIA późnym wieczorem wykazała, że klatka bezpieczeństwa w ich Dacii Sandrider była uszkodzona, co wykluczyło ich z rywalizacji ze względów bezpieczeństwa.

Po zajęciu drugiego najszybszego czasu na etapie 1. i najszybszego na etapie 2., co pozwoliło im utrzymać tymczasowe prowadzenie po dwóch dniach, ich wczesne wycofanie się z etapu 4. było kiepską nagrodą za ich doskonałe wysiłki.

„Jestem naprawdę dumna z tego, co zrobili Nasser i Édouard, ponieważ musieli naciskać do samego końca” – powiedziała Tiphanie Isnard, szefowa zespołu The Dacia Sandriders. – „Wygrali mocny wyścig i nigdy nie mieli wątpliwości co do zespołu. Mieliśmy kilka trudnych dni między Dakarem a Abu Zabi, aby być gotowym i znów walczyć, więc wielkie podziękowania dla zespołu. Jesteśmy naprawdę zadowoleni z wyniku i teraz prowadzimy w mistrzostwach dla kierowcy i pilota, a tymczasowo zajęliśmy drugie miejsce w mistrzostwach producentów, więc to zdecydowanie świetne rezultaty”.

Wypowiedzi

NASSER AL-ATTIYAH (KATAR), KIEROWCA, THE DACIA SANDRIDERS

„To naprawdę dobre uczucie i jestem bardzo szczęśliwy, że wygrałem Abu Dhabi Desert Challenge. To był duży impuls z naszej strony w tym tygodniu i należą się ogromne podziękowania dla The Dacia Sandriders. Przyjechaliśmy tutaj, żeby wygrać wyścig i poprowadzić w mistrzostwach, żeby ułatwić sobie kolejną rywalizację. Mamy naprawdę dobry samochód, a zespół jest bardzo silny. Jest nam przykro z powodu Seba z racji tego, co wydarzyło się wczoraj, ale tak bywa i jestem naprawdę szczęśliwy, że wygrałem ten wyścig dla The Dacia Sandriders oraz wszystkich partnerów i osób, które nas wspierają. Prędkość była bardzo wysoka ze strony każdego zawodnika, szanujemy każdego, ale wykonaliśmy bardzo dobrą robotę w ciągu ostatnich kilku dni”.

ÉDOUARD BOULANGER (FRANCJA), NAWIGATOR, THE DACIA SANDRIDERS

„Abu Dhabi Desert Challenge zawsze było dla nas wyjątkowym wyścigiem. To była ciężka walka aż do ostatnich kilometrów i udało nam się utrzymać naszą przewagę. Było intensywnie, ale jesteśmy naprawdę szczęśliwi, że ukończyliśmy wyścig na pozytywnej nucie dla Dacia Sandriders jako zespołu i dla nas jako załogi. Po Dakarze potrzebowaliśmy tego wyniku, aby odzyskać trochę pewności siebie. Na pewno intensywność walki z Lucasem Moraesem i Armandem Monleónem była naprawdę ciężka i będzie naprawdę trudno walczyć w kolejnych wyścigach, więc nie możemy oczekiwać dominacji w sezonie. Mimo to jesteśmy tutaj na szczycie podium. To pięć zwycięstw dla Nassera i trzy dla mnie w Abu Zabi, więc to naprawdę miłe”.

THE DACIA SANDRIDERS: KLUCZOWE MOMENTY ABU DHABI DESERT CHALLENGE

Etap 1 (niedziela 23 lutego): Sébastien Loeb i Fabian Lurquin zajmują drugie miejsce z 14. na drodze podczas pierwszych 243 kilometrów z Al Ain do Mezeer’ah. Nasser Al-Attiyah i Édouard Boulanger, startujący dwa miejsca dalej, budują swój najszybszy czas etapu prologowego i prowadzą po 120 kilometrach. Jednak wymuszona zmiana koła po uszkodzeniu opony powoduje, że zajmują czwarte miejsce, tracąc 2 minuty i 16 sekund do liderów.

Etap 2 (poniedziałek 24 lutego): Dacia Sandriders prowadzi w Abu Dhabi Desert Challenge po tym, jak Loeb/Lurquin ukończyli 228-kilometrowy etap pętli Mezeer’ah z najszybszym czasem, ich pierwszym w tegorocznym W2RC i 21. Loeba w sumie. Pomimo utrudnień spowodowanych pękniętą sprężyną, Al-Attiyah/Boulanger są drudzy najszybsi i awansują z czwartego na trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej. 

Etap 3 (wtorek 25 lutego): W trybie walki po otrzymaniu jednej minuty kary za falstart na etapie 2, Al-Attiyah/Boulanger docierają do obozu maratońskiego – gdzie spędzą noc – znajdując się na prowadzeniu po uzyskaniu najszybszego czasu. Z racji utrudnień przez otwarcie 237-kilometrowego etapu razem z wiatrem, Loeb/Lurquin są piątą najszybszą załogą. Jednak dodanie dwóch minut kary za przekroczenie prędkości w strefie ograniczonej prędkości sprawia, że tracą 2 minuty i 46 sekund do lidera.

Etap 4 (środa 26 lutego): Al-Attiyah/Boulanger bez trudu jadą na czele stawki przez 300 kilometrów liczonych od obozu maratońskiego do Mezeer’ah, aby zająć trzecie miejsce z przewagą 41 sekund na starcie ostatniego etapu. Loeb/Lurquin są najszybsi po 41 kilometrach, ale mijają punkt kontrolny o 10 metrów i koziołkują, próbując zawrócić, co zmusza ich do wycofania się z wyścigu. Kiedy kontrola przeprowadzona przez zespół techniczny FIA stwierdza uszkodzenie klatki bezpieczeństwa Dacii Sandrider, Loeb/Lurquin nie otrzymują zgody na uczestnictwo w Etapie 5.

Etap 5 (czwartek 27 lutego): Zasadniczo musząc pokonać swoich najbliższych rywali na decydujących 167 kilometrach z Mezeer’ah do Abu Zabi, aby zapewnić sobie zwycięstwo, Al-Attiyah/Boulanger spisali się znakomicie dla Dacii Sandriders, uzyskując drugi najszybszy czas etapu w tym wydarzeniu.

ABU DHABI DESERT CHALLENGE – NIEOFICJALNE WYNIKI ETAPU 5

Mezeer’ah-Abu Dhabi

Dystans etapu: 167 km / Dystans łącznikowy: 197 km / Dystans całkowity: 364 km

1. miejsce: Nasser Al-Attiyah (Katar)/Édouard Boulanger (Francja), 2 godz. 04 min 25 s

WYNIKI OGÓLNE ABU DHABI DESERT CHALLENGE PO 5. ETAPIE (NIEOFICJALNE)

1. miejsce: Nasser Al-Attiyah (Katar)/Édouard Boulanger (Francja), 14 godz. 26 min 55 s

ABU DHABI DESERT CHALLENGE: WIELKI WYNIK

2: Zwycięstwo Nassera Al-Attiyah i Édouarda Boulangera jako kierowcy i pilota Dacii Sandriders w FIA World Rally-Raid Championship po debiucie w Rajdzie Maroka w październiku ubiegłego roku.

CO DALEJ?

Mistrzostwa Świata FIA w Rajdach Samochodowych (FIA World Rally-Raid Championship, WR2C) zostaną wznowione Rajdem Safari w Południowej Afryce w dniach 18–24 maja, nowym i ekscytującym dodatkiem do kalendarza W2RC.