Zupełnie nowy Bigster oferuje więcej Dacii. Ten całkowicie nowy pojazd sprawia, że osiągi C-SUV-a znów są przystępne cenowo.
Więcej stylu, projekt, który trafia prosto do sedna, solidny i przestronny, z szeregiem dodatkowych funkcji dla najbardziej wymagających klientów, w tym dwukolorowym nadwoziem i 19-calowymi felgami.
Więcej technologii, z elektrycznymi układami napędowymi, 10,1-calowym centralnym ekranem dotykowym, cyfrowym panelem wskaźników i elektrycznie otwieraną klapą tylną.
Więcej komfortu, z wyjątkową przestrzenią wewnętrzną, zoptymalizowaną izolacją akustyczną, dwustrefową klimatyzacją z tylnymi otworami wentylacyjnymi, panoramicznym otwieranym dachem, elektrycznie regulowanym fotelem kierowcy, a także systemem multimedialnym z sześcioma głośnikami i dźwiękiem Arkamys 3D. Nie zapominając o inteligentnym systemie YouClip.
Większa ładowność, z przestronnym bagażnikiem, modułowymi relingami dachowymi i kanapą 40/20/40 do przewożenia długich przedmiotów z czterema pasażerami w samochodzie.
Większa wszechstronność, z prawdziwymi możliwościami terenowymi i wersją 4X4 dla najbardziej wymagających klientów. Dzięki nowemu modelowi Bigster Dacia pozostaje wierna swoim wartościom i oferuje najlepszy stosunek jakości do ceny w segmencie kompaktowych SUV-ów.
Jak ogłoszono w planie strategicznym Renaulution w styczniu 2021 r., Dacia zamierza podbić segment C. Dacia, będąca już wiodącą marką segmentu B w Europie, wkracza do segmentu C-SUV z Bigsterem, zupełnie nowym pojazdem ilustrującym wartości Dacii – Essential but Cool, Eco-Smart, Robust i Outdoor.
Całkowicie nowy Bigster jest dostosowany do konkretnych wymagań stale rosnącego rynku. Rosnące koszty stanowią problem dla wielu nabywców segmentu C-SUV, którzy chcą kupić nowy samochód bez uszczerbku dla komfortu, wydajności i przestrzeni.
„Od czasu Renaulution w 2021 roku całkowicie odnowiliśmy markę, wprowadzając nową tożsamość marki: nowe kolory, nowe logo, nowe terytorium, nowe salony wystawowe. Pozostając wiernymi sobie, sprawiliśmy, że Dacia stała się bardziej pożądana i bardziej ambitna niż kiedykolwiek, a przy tym nadal oferuje najlepszy stosunek jakości do ceny. Dzisiaj, dzięki Bigster, Dacia spełnia bardziej niż kiedykolwiek oczekiwania klientów segmentu C” – Denis Le Vot, CEO Dacii
Dacia wkracza do segmentu C-SUV ze starannie zaplanowaną strategią produktową. Po zupełnie nowym Bigsterze pojawią się dwa inne pojazdy.
W styczniu 2021 r. Bigster Concept – emblematyczny samochód Renaulution – zilustrował ambicje Dacii, aby osiągnąć większe szczyty, a dokładniej segment C-SUV. Bigster Concept był obietnicą, która wywołała spore oczekiwania.
Dziś całkowicie nowy Bigster spełnia wszystkie obietnice złożone przez Bigster Concept.
„Dzięki zupełnie nowemu Bigsterowi pozostaliśmy wierni intencjom wyrażonym w Bigster Concept. Bigster jest ostatecznym wyrazem wartości Dacii i jest teraz flagowym pojazdem marki” – David Durand, wiceprezes ds. designu Dacii
Wartości Dacii są ściśle dopasowane do wymagań segmentu C-SUV. Projekt zupełnie nowego Bigstera prezentuje jego solidny styl i zdolność do wspierania klientów w pracy, wypoczynku i aktywnościach rodzinnych. Hojne wymiary są akcentowane przez napięte, geometryczne kształty i objętości, których proste linie trafiają prosto do sedna. Duże skrzydła nad kołami oraz położenie reflektorów i tylnych świateł na dalekich krawędziach pojazdu wzmacniają stanowczą postawę Bigstera na drodze.
Silna obecność zupełnie nowego Bigstera i postrzeganie solidnego stylu są dodatkowo podkreślone przez kompaktowy, pionowy przód, typowy dla SUV-ów. Przód jest również wierny projektowi Dacii, z szeroką, błyszczącą czarną osłoną chłodnicy z kultowym „Dacia link” pośrodku. Rzeźbiona, pozioma maska została zaprojektowana tak, aby zapewnić kierowcy wyraźny widok na drogę poniżej.
Stylizacja zupełnie nowego Bigstera przechodzi od razu do sedna, nie zapominając o „cool” touchu, który jest również częścią wartości marki i oczekiwań klientów C-SUV.
Ale Dacia gra cool na swój własny sposób. Elementy graficzne dodają odrobinę swobodnej elegancji na przodzie i drzwiach, a także nad tylną tablicą rejestracyjną. Zamiast podążać za trendem w kierunku błyszczącej czerni, projektanci Dacii zdecydowali się na połączenie błyszczącej i matowej czerni, tworząc bardziej wytrzymałe i odporne wykończenie.
Nowy Bigster: wytrzymały, cool i ekologiczny. Przednie i tylne płyty ochronne są barwione w masie, dzięki czemu są trwalsze i bardziej odporne. Osłona biegnąca dookoła nadwozia – po bokach, nadkolach i dolnej części zderzaków – jest wykonana ze Starkle®. Dacia wykorzystuje ten materiał w celu bardziej zrównoważonego podejścia. Opracowany przez inżynierów marki i wykorzystujący materiały pochodzące z recyklingu, Starkle® jest stosowany w nieobrobionej, niepomalowanej formie (więcej informacji poniżej).
Reprezentujący wartości marki Dacia, a zatem bardzo funkcjonalny, całkowicie nowy Bigster dostosowuje się do gustów i przyzwyczajeń klientów segmentu C-SUV. Nowy Bigster jest standardowo wyposażony w 17- lub 18-calowe felgi aluminiowe, a 19-calowe felgi o graficznym wzornictwie są dostępne jako opcja w najwyższej wersji wyposażenia Journey. W wyższych wersjach wyposażenia klienci mogą zdecydować się na czarny dach, tworząc dwukolorowe wykończenie, które podkreśla linie konstrukcyjne pojazdu – po raz pierwszy w Dacii.
Dostępny jest również nowy kolor nadwozia, Indigo Blue. Ten metaliczny odcień dostępny wyłącznie w ofercie całkowicie nowego Bigstera dodaje odrobinę elegancji, sugerując statutowy charakter, a jednocześnie pozostając prostym.
David Durand kontynuuje: „Jeśli chodzi o projekt wnętrza, chcieliśmy podkreślić jeden z głównych atutów nowego Bigstera: wyjątkową przestrzeń wewnętrzną. Postawiliśmy na prostotę, z geometrycznymi liniami, które nawiązują do linii zewnętrznych, jednocześnie zapewniając jakość oczekiwaną przez klientów w segmencie C-SUV”.
Wewnątrz całkowicie nowego Bigstera projektanci skupili się na tym, co najważniejsze: przestrzeni, ergonomii i komforcie. Wysoko zamontowana pionowa deska rozdzielcza zwiększa przestrzeń dostępną dla pasażerów z przodu.
Dla uproszczenia i wydajności informacje dotyczące jazdy są zgrupowane na 7- lub 10-calowym panelu wskaźników cyfrowych (w zależności od wersji wyposażenia), a informacje związane z systemem multimedialnym są wyświetlane na 10,1-calowym centralnym ekranie dotykowym (standard we wszystkich modelach Bigstera). Elegancka zielona linia biegnie między dwoma ekranami, integrując je wizualnie z deską rozdzielczą.
W zależności od poziomu wyposażenia, całkowicie nowy Bigster jest wyposażony w trzy rodzaje konsoli środkowej z przodu: niską, średnią lub – po raz pierwszy w Dacii – wysoką konsolę z podłokietnikiem (z chłodziarką), ładowarką indukcyjną i obszernym schowkiem.
Szczególny nacisk położono na tapicerkę siedzeń. W zależności od poziomu wyposażenia, nacisk położono na prostotę i atrakcyjność (Bigster Essential i Expression), trwałość i łatwość czyszczenia (Extreme) lub zwiększony komfort (Journey).
Na koniec, podpis Dacii Y podkreśla związek między wyglądem wnętrza i nadwozia w całkowicie nowym Bigsterze:
Wewnątrz, na otworach wentylacyjnych w kształcie litery Y (w kolorze Copper Brown w wykończeniu Extreme) i na wykończeniu klamki drzwi.
Na zewnątrz, w sygnaturze świetlnej w kształcie litery Y z przodu i w światłach LED z tyłu.
Umów się na jazdę próbną Umów się na wizytę online Skontaktuj się z nami